قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/02/05 12:01 | کد خبر : 998
مردمی: همه نگاهها به فوتبال و تراکتور است

ریشه‌های رشد کند والیبال در آذربایجان

سیف الله مردی در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد دلایل عدم توفیق والیبال با وجود پتانسیل بالایش در استان صحبت کرد.

سیف الله مردی , هیئت والیبال سپاه تبریز,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، سیف الله مردمی رئیس هیئت والیبال سپاه تبریز در گفت‌وگو با ورزش آذربایجان،به چرایی دوری والیبال تبریز از سطح یک کشوری و عدم توجه به رشته والیبال در استان پرداخت و در ادامه با ابراز تأسف از کم لطفی کارخانجات و شرکت های تبریز به عدم حمایت از رشته والیبال و استعدادهای جوان استان پرداخته و گزارشی در مورد فعالیت های باشگاه مقاومت تبریز ارائه داد:

اهداف و سیاست باشگاه مقاومت در رشته والیبال
انتخاب به عنوان مدیریت برتر در بین باشگاههای مقاومت کشور از افتخاراتی است که طی پنج سال اخیر آن را تداوم بخشیده ایم. اهداف باشگاه مقاومت تبریز بیشتر مبتنی بر کشف و معرفی استعدادهای جوان استان به سطح لیگ یک و برتر کشوری است که در سالیان اخیر تقریبا بالای ۱۲ بازیکن به سطوح بالاتر از کانون مقاومت والیبال تبریز پروش یافته و معرفی شده است. گل سرسبد این نفرات حسین عزیزی،سجاد پورالف و مرتضی نریمانی هستند. همچنین سیاست اصلی باشگاه مقاومت بنا بر تأکید آقای حیدرپناه مدیرعامل باشگاه در تیم های پایه علاوه بر ورزش، تاکید روی اخلاق مداری و میهن دوستی نیز است. 

چرا مقاومت ماکو آری؟مقاومت تبریز خیر
با توجه به تک سهمیه باشگاه های تحت پوشش سپاه در لیگ دسته یک، این سهمیه با توجه به عدم حمایت اسپانسر ها در تبربز به ماکو منتقل شد و در آینده نزدیک تلاش داریم این سهمیه را با جذب و رایزنی با کارخانجات استان به تبریز بیاوریم.

میزان و نحوه همکاری با هیئت والیبال استان
باشگاه مقاومت با توجه به امکانات اختصاصی که دارای ۵ سالن ،هتل و حمل و نقل دارد از امکانات هیئت والیبال بی نیاز است و حتی در مواقع نیاز به سالن اقدمی، هیئت والیبال استان همکاری لازم با باشگاه مقاومت را دارد و به طور مجانی سالن را نه تنها در اختیار این باشگاه بلکه طبق شنیده ها به صورت رایگان در اختیار باشگاه مس سونگون ورزقلن هم در فصل گذشته لیگ دسته۱ گذاشته بودند و رابطه دوستانه‌ای با هیئت والیبال داریم.

علت عقب ماندن والیبال تبریز و عدم رغبت اسپانسر ها
در آذربایجان شرقی تمام کارخانجات و شرکت ها فقط نگاه به فوتبال و علی الخصوص تیم تراکتور دارند که افتخار آذربایجان است و بعد از فوتبال، بخش دیگری از بودجه‌ای که صرف ورزش این استان می‌شود به تور دوچرخه سواری آذربایجان اختصاص داده می‌شود. به همین دلیل والیبال تبریز و استان از سطح یک ایران دور مانده است و حتی رایزنی هایی که با شرکت های مختلف برای حمایت از والیبال تبریز شده است با جواب رد صاحبان شرکت ها مواجه و همین بی رغبتی و کم لطفی این کارخانجات برخلاف سایر استانها،ورزش و والیبال تبریز در قهقرا مانده است.

کد خبر 998


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید