قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/02/05 11:00 | کد خبر : 997

باشگاه تراکتور با انتخاب «حمید مطهری» به عنوان مسئول فنی تیم وارد مسیر جدیدی شده است.

تراکتور,حمید مطهری,یحیی گل محمدی,

به گزارش «ورزش آذربایجان»، پس از آنکه پاکو خمس ایران را ترک کرد گزینه های متعددی پیرامون نیمکت سرخ های آذربایجان مطرح شد. نزدیک ترین گزینه قربان بردیف ترکمن بود که حتی خبر حضورش در مراسم چهلم همسر محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور نیز پیچیده و کار بازگشاش به تراکتور تمام شده تصور می شد که به گفته مدیرعامل باشگاه تراکتور به علت آفر چند ماهه او از روسیه و تعللش عقد قرارداد با منتفی شد .

باوجود اینکه زنوزی در جمع بازیکنان و مسئولان باشگاه تاکید کرده بود «سرمربی بعدی ما قطعا خارجی خواهد بود»، پروسه انتخاب مرد اول نیمکت تراکتور فرسایشی شده و اسامی همچون کُلمن و کلینزمن هم حول آن شنیده شد.

اما آنچه رخ داده است متفاوت با این توصیفات بوده و هیئت مدیره تراکتور به سراغ جذب سرمربی ایرانی رفته اند. یحیی گل محمدی اصلی ترین گزینه تراکتور بوده و تمامی توافقات با او انجام شده است ، اما حالا حمید مطهری سر از تبریز در می آورد !

بر اساس آنچه هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه تراکتور دیشب در گفتگو با شبکه سهند اعلام کرد، حمید مطهری از امروز تمامی مسئولیت های فنی تراکتور را بر عهده میگیرد و تمرینات سرخپوشان زیر نظر او انجام خواهد گرفت. او علت این اتفاق را توصیه سرمربی مدنظر تراکتور عنوان کرده و گفته در تلاش هستند تا با همکاری خود یحیی ، مشکل فعالیت او را حل کنند اما هر احتمالی وجود دارد !

این جمله که هر احتمالی وجود دارد ، هواداران تراکتور را نگران کرده و با سابقه ای که آنها از باشگاه در ذهن خود دارند خود به خود این فرضیه را به باور آنها میرساند که سرمربی بعدی تیم آن ها حمید مطهری باشد !

حمید مطهری دوران مربیگری خودش را از راه آهن آغاز کرده است.پس از آن به صبا باتری،سنگ آهن ، امید پرسپولیس ،سایپا ، پیکان ، نساجی و بزرگسالان پرسپولیس رفته اما او در تمامی این تیم ها جزوی از کادرفنی بوده است نه نفر اول کادرفنی. برجسته ترین دوران او به همکاری با یحیی گل محمدی در پرسپولیس باز میگردد که در طول  ۱۰۱ بازی دستیاری او جام های متعددی کسب کرده بود. نکته مهمی که  در سوابق مطهری به چشم می‌خورد ، همکاری او با مجید جلالی و یحیی گل محمدی در تمامی دوران دستیاری اش در تیم های مختلف بوده است.

مطهری در نساجی مازندران یک تجربه سرمربی گری نیز داشته است. او در ۲۸ بازی که بر روی نیمکت نساجی نشسته بود میانگین امتیازی ۱.۰۷ را ثبت کرده و از این حیث نشان می دهد هنوز به عنوان شخص اول کادرفنی یک تیم گزینه مناسبی به شمار نمی رود !

اینکه مطهری با چه عنوانی و چه هدفی جذب تراکتور می شود سوال مهمی است که باید به صورت قاطع پاسخ داده شود. پاسخ به این سوال می تواند مسیر آینده این باشگاه را نیز تا حدود زیادی ترسیم کرده و به رابطه آنها با هواداران نیز تاثیر مستقیم بگذارد.

اگر ورود مطهری به تبریز پیش از یحیی گل محمدی ، مقدمه ای برای ورود او باشد و حمید تنها به عنوان دستیار یحیی در تراکتور فعالیت کند با توجه به رابطه صمیمانه او با گل محمدی و جواب دادن ترکیب این دو نفر در پرسپولیس می‌تواند اقدام مثبتی باشد که حمایت فوتبال دوستان آذربایجانی را نیز به دنبال خواهد داشت. در مقابل اگر مطهری سکاندار هدایت تیم بزرگ تراکتور لقب بگیرد با توجه به وجود شائباتی مبنی بر ارتباط او با باند برهم زننده آرامش خمس در تراکتور ، قطعا با انتقادات محکمی در تبریز رو به رو خواهد شد که برآمدن از پس این فشار سنگین کار را برای او سخت تر از هر تجربه دیگری می کند !

کد خبر 997


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید