قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/01/20 20:30 | کد خبر : 822

حواشی و پیامد سوپرکاپ فصل۲۰۲۲_۲۰۲۳ ترکیه که نشأت گرفته از یک رویداد سیاسی بود پایان خوشی نداشت تا به حیثیت فوتبال ترکیه لطمه بزرگی وارد شود.

فنرباغچه,گالاتاسرای,سوپر کاپ ترکیه,

به گزارش "ورزش آذربایجان "، از همان ابتدا معلوم بود که سوپرکاپ ترکیه بین گالاتاسرای و فنرباغچه پایان خوشی نخواهد داشت. به عبارت دیگر عدم برخورد قاطع فدراسیون فوتبال ترکیه با این دو تیم در جریان اتفاقات میزبانی ریاض عربستان در دی ماه سال گذشته باعث شد تا بار دیگر به وجهه فوتبال ترکیه در عرصه بین‌المللی آسیب وارد شود.

مدیران باشگاه  فنرباغچه که بخاطر هجوم هواداران ترابزون به داخل زمین و زد و خورد شدید با بازیکنان این تیم در جریان لیگ برتر فوتبال ترکیه از عدم برخورد سنگین فدراسیون فوتبال ترکیه رضایت نداشتند با بیانیه‌ای علیه فدراسیون فوتبال اعلام کردند اگر برخوردی که مطابق انتظارات مدیران این باشگاه است صورت نگیرد حاضر به بازی در سوپرکاپ مقابل گالاتاسرای نخواهند شد و حتی نسبت به زمان بازی و انتخاب داور مدیران باشگاه فنرباغچه معترض بودند اما فدراسیون فوتبال ترکیه در تصمیم خود مصمم بود و با درخواست فنرباغچه مخالفت کرد.

فنرباغچه که با تیم زیر۱۹سال خود در سوپرکاپ حاضر شده بود بعد از دریافت گل در دقیقه اول بازی توسط ایکاردی مهاجم گالاتاسرای،با تصمیم مدیران باشگاه تیم خود را از زمین به بیرون کشید  تا این بازی نیمه تمام به اتمام برسد.

از اتاق رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه محمت بویوکشی خبر می رسد که تصمیم دارند باشگاه فنرباغچه را با جریمه مالی سنگین بعلاوه ۲فصل از حضور در جام حذفی محروم کنند.

مدیران گالاتاسرای نیز از فدراسیون فوتبال ترکیه درخواست‌ کردند که با کسر امتیاز از فنرباغچه در لیگ برتر و همچنین تمام خسارات ناشی از عدم برگزاری بازی توسط فنرباغچه،این تیم را نقره داغ کنند.

اعضای هیئت مدیره باشگاه فنرباغچه تصمیم دارند به خاطر اتفاقات اخیر در مراجع یوفا و فیفا شکایت خودشان را علیه فدراسیون فوتبال ترکیه پیگیری کنند و حتی فعالیت های فوتبالی خودشان را در خارج از فوتبال ترکیه احتمالا  لیگ آذربایجان ادامه‌ بدهند.

کد خبر 822


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید