قبل از خبر
زمان انتشار : 1402/12/21 20:30 | کد خبر : 710
چالش سرمربی تراکتور با خبرنگاران

خمس: هر طور که دوست دارم جواب می‌دهم

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در نشست خبری قبل از بازی با هوادار در اعتراض به سوالات خبرنگاران گفت: من مربی‌ای نیستم که تحت تاثیر خبرنگاران قرار بگیرم.

فوتبال,لیگ برتر,تراکتور,پاکو خمس,هوادار تهران,

به گزارش ورزش آذربایجان، به نقل از ایسنا، پاکو خمس، سرمربی تیم فوتبال تراکتور در نشست خبری قبل از بازی با هوادار با خبرنگاران دچار چالش شد و در پاسخ به یکی از سوالات آنها گفت: شما حق دارید هر نظری دارید بدهید و من هم حق دارم نظرم را بدهم. من مربی‌ای نیستم که تحت تاثیر خبرنگاران قرار بگیرم. شما آزاد هستید هر سوالی را مطرح کنید. مجبور نیستم در مورد هیچ مساله‌ای صحبت کنم. من هر طور که دوست دارم جواب می‌دهم ولی ادعا نکنید که عاشق تیم هستید.

سرمربی تراکتور در پاسه به این سوال که «آیا کامبک‌های تیم‌ها در هفته گذشته درسی برای آقای خمس نیست که تراکتور بعد از دریافت گل بتواند نتیجه را جبران کند؟» گفت: احترام زیادی برای شما قائلم ولی اگر سطح پرسش‌ها در همین حد باشد مجبورم بلند شوم و جلسه را ترک کنم.

او در پاسخ به این سوال که «چرا خریدهای زمستانی تراکتور کمتر به کار گرفته می‌شوند؟» هم گفت: جدی می‌فرمایید؟ منظور شما از کسی که دعوت نشده چه کسی است؟

خبرنگار گفت: سجاد آشوری.

خمس ادامه داد: ولی رحمان، میلوش، ارسلان مطهری و اکثر خریدهایی که کردیم در لیست بودند. مجبور نیستم در مورد هیچ مساله‌ای صحبت کنم. من هر طور که دوست دارم جواب می‌دهم ولی ادعا نکنید که عاشق تیم هستید.

خبرنگار گفت ما خبرنگار حرفه‌ای هستیم و نمی‌توانیم علاقه‌مان را در کار دخالت دهیم.

خمس ادامه داد: شما حق دارید هر نظری دارید بدهید و سوال بپرسید و من هم حق دارم نظرم را بدهم. من مربی‌ای نیستم که تحت تاثیر خبرنگاران قرار بگیرم. شما آزاد هستید که هر سوالی را مطرح کنید.

در این لحظه مدیر رسانه‌ای تراکتور وارد بحث شد و گفت: در این مورد سوال نپرسید. آقای خمس در رابطه با نقل و انتقالات قبلا توضیح داده است.

او درباره بازی با هوادار هم گفت: فردا بازی خیلی مهمی داریم. بدون شک در بیشتر بازی‌ها هر تیمی که بتواند میانه زمین را مال خود کند، بخت بیشتری برای برد خواهد داشت. ما باید وقتی توپ را داریم با آرامش بازی کنیم. ما باید سعی کنیم زمان بیشتری را صاحب توپ باشیم و باید صبر و حوصله داشته باشیم و هر موقع با صبر و حوصله بازی کردیم راه گلزنی به حریف را پیدا کردیم. داشتن صبر و حوصله در شیوه بازی ما بنیادی است و باید از اشتباه و خطا جلوگیری کنیم.

او درباره غایبان تیمش گفت: همه بازیکنان را در اختیار داریم و تنها محروم ما صفا هادی است.

خمس درباره فوت همسر زنوزی اضافه کرد: روز بسیار غم انگیزی است. از دست دادن همسر آقای زنوزی و فوت ایشان برای ما ضربه بزرگی بوده است و در عین حال که از این موضوع غمگین هستیم فردا یک مسابقه داریم و در این شرایط نهایت تلاشمان را می‌کنیم که نتیجه مناسبی بگیریم و با تقدیم پیروزی به خانواده زنوزی کمی از غم و اندوهشان بکاهیم.

خمس درباره اینکه شاخصش برای انتخاب بازیکن و جایگزینی میلاد کر به جای صفا هادی در بازی قبلی چیست؟ گفت: صفا کارت زرد داشت و احتمال اخراجش وجود داشت و گزینه بهتری از میلاد کر نداشتیم و در دقایق حضورش خیلی خوب کار کرد و وظایفش را به خوبی انجام داد.

در ادامه خبرنگاری که ابتدای نشست از خمس سوال پرسیده بود، سوالش را تکرار کرد و گفت «آیا کامبک‌های تیم‌ها در هفته گذشته درسی برای آقای خمس نیست که تراکتور بعد از دریافت گل بتواند نتیجه را جبران کند؟» خمس در پاسخ به این پرسش گفت: من هیچ وقت نگفتم که در ایران هیچ تیمی نمی‌تواند کامبک بزند. گفتم خیلی سخت است و معمولا اتفاق نمی‌افتد. وقتی هم می‌گویم کامبک منظورم مساوی نیست بلکه برد است. آمار و ارقام مشخص است. من به طور کلی اشاره کردم. موقعیت‌هایی هم به وجود می‌آید که کامبک اتفاق می‌افتد. برای مثال پنالتی باعث شد که پرسپولیس راحت‌تر مقابل فولاد کامبک بزند و شاید اگر فولاد با ۱۱ بازیکن بود این اتفاق نمی‌افتاد. همه سوالات تکراری می‌پرسند و این بخشی از کار است که از آن سر در نمیارم.

او ادامه داد: دقیق صحبت کنید تا به تفاهم برسیم. شما می‌توانید هر نتیجه‌ای را حساب کنید. آزاد هستید که در آمار و ارقام هر نتیجه‌ای را حساب کنید. چیزی که شما به آن اشاره نکردید این است که ما در رده سوم قرار داریم و به راه خودمان ادامه خواهیم داد. در بازی گذشته علی رغم اینکه برد با ما بود، مساوی کردیم. سرمربی حریف از تیم ما تمجید و نحوه بازی ما را ستایش کرد و خیلی خوب است که از خارج از باشگاه از کارمان تقدیر می‌کنند. از این به بعد کنفرانس های خبری خیلی قشنگ خواهد بود. ما وارد یک جنگ شده ایم و باید ببنیم چه کسی زودتر می‌میرد.

در ادامه خبرنگاری گفت: محرم نویدکیا یک سرمربی کم تجربه است و قرار گرفتن مقابل خمس باعث شده این حرف را بزند و اصلا تعریف و تمجید از تیم حریف در فوتبال ایران مرسوم نیست. خمس گفت: نمی‌دانم بقیه مربی‌ها چه گفته‌اند. آن‌ها چه گفتند؟ شما می‌فرمایید تجربه زیادی ندارد. نظر سرمربی مس مثل هر سرمربی دیگری ارزشمند است و اگر شما می‌فرمایید ایشان بی تجربه است این یک نوع بی احترامی است.

«آیا می‌توانید تراکتور را قهرمان کنید؟» خمس در پاسخ به این پرسش گفت: من پیشگو نیستم. هیچ وقت شما نمی‌توانید این چیزها را بدانید. شما می‌توانید توانایی خود و حریفتان را بشناسید ولی هرگز کسی نمی‌توانید آینده را پیش بینی کنید. من به دیدگاه هواداران تیم احترام می‌گذارم و این خیلی خوب است که بخواهند تراکتور قهرمان شود. چه کسی دوست ندارد که قهرمان شود؟ ولی نمی‌توانم پیش‌گویی کنم. خیلی دوست داشتم که جواب قطعی بدهم. از این بابت خیلی خوشحالم که هواداران این توقع را از ما دارند ولی شخصاً دوست داشتم، کار و تلاش بازیکنان و تیمم مورد قدردانی قرار می‌گرفت.

خبرنگاری مطرح کرد: اما ما سومی را دوست نداریم. خمس بیان کرد: این طور نیست چون در این صورت ما دچار یک مشکل جدی می‌شویم و آن نداشتن فروتنی است. اگر تیمی فروتنی خودش را از دست بدهد، محکوم به شکست است. من فروتنی خودم را از دست نخواهم داد و این طور اظهار نظرها هیچ کمکی نمی‌کند.

از خمس سوال شد که این حرف او آیا نداشتن جاه طلبی تلقی نمی‌شود؟ خمس در پاسخ به این پرسش گفت: اگر از من شنیدید که راضی هستم که در این رده بمانیم آن وقت این حرف را بزنید.

خمس در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا جام حذفی راه ساده‌تری برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا نیست؟ پاسخ داد: ساده‌تر نه! هیچ راه ساده‌ای وجود ندارد. برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان همه راه‌ها سخت هستند ولی حضور در هر دو رقابت (لیگ برتر و جام حذفی) بخت ما را افزایش می‌دهد. البته در جام حذفی مهم است که بدانید با چه تیم‌هایی روبرو خواهید شد. ما در هر دو رقابت سعی خودمان را برای کسب پیروزی خواهیم کرد. در لیگ برتر برای کم کردن اختلاف با تیم‌های بالای جدول و در جام حذفی هم به دنبال صعود به مراحل بعدی هستیم. هر دو راه، سختی خودش را دارد.

کد خبر 710


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید