قبل از خبر
زمان انتشار : 1402/12/20 20:30 | کد خبر : 702

علی‌رغم وعده مدیرعامل باشگاه مس‌ سونگون ورزقان مبنی بر قهرمانی تیم فوتسال این باشگاه در لیگ‌ برتر، مسی‌ها به سختی دوم شدند.

فوتسال,لیگ برتر,تیم فوتسال مس سونگون,اسماعیل تقی‌پور,

به گزارش ورزش آذربایجان، تیم فوتسال مس‌سونگون ورزقان که سال گذشته برای پنجمین بار جام قهرمانی لیگ‌ برتر را بالا برده بود، امسال با اختلافی فاحش نسبت به رقیب دیرینه خود نایب قهرمان شد.

موج عظیمی از انتقادات به خاطر ضعف در عملکرد اصلی‌ترین نماد باشگاه مس‌سونگون یعنی تیم فوتسال، روانه مدیران سونگونی‌ شده است؛ عملکردی که از هیچ نظر قابل دفاع نیست.

تیمی که به اصطلاح کهکشانی بسته شد ولی در نهایت حاصل کارش سپردن قهرمانی به رقیب دیرینه با ۱۹ امتیاز اختلاف و کلی حاشیه ریز و درشت بود.

در شرایطی که فوتسال‌دوستان برای بازگشت تیم پرافتخار آذربایجانی دل خوش کرده بودند، هر روز شاهد یک حاشیه جدید از اردوی تیم فوتسال و قهر و دعوا بودیم.

اسماعیل تقی‌پور ۱۹ هفته این تیم را هدایت کرد و سپس حواشی مختلف حمید بی‌غم را روی نیمکت این تیم نشاند. حاشیه‌هایی که از درگیری در تمرینات مس‌سونگون شروع و در نهایت به تغییر سرمربی ختم شد.

اسماعیل تقی‌پور، سرمربی سابق تیم فوتسال مس‌سونگون ورزقان ۳ بهمن‌ماه سال جاری، درباره جدایی اش از مس سونگون ورزقان عنوان کرد: من قراردادم را فسخ نکردم و حتی توافقی هم امضا نکردم؛ فقط در یک جلسه صحبت کردیم. آقای بی‌غم همکار ماست اما در این برهه از فصل به عنوان یک سرمربی در جایگاه مربی دوم در مس‌سونگون به کار گرفته شده است و باید قداست را رعایت کند.

سرمربی سابق مس‌سونگون ورزقان ادامه داد: من با بازیکنان مشکلی نداشتم و الان هم ندارم. اما از روز اولین مدیریت با ما خوب نبود، در ابتدای فصل ۳۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت شد اما فقط ۱۰ درصد از قرارداد اعضای کادرفنی را پرداخت کردند؛ مدیریت کارش را بلد نبود و باید اول ۲۷ درصد پرداخت می‌شد. پس از کش‌وقوس فراوان وعده ۱۰ روزه‌شان دو ماهه شد و بلاخره پرداخت به کادرفنی هم انجام شد.

سرمربی پیشین مسی‌ها تصریح کرد: چند هفته‌ای بود که مدیرعامل سعی می‌کرد با استفاده از واسطه و برخی نفرات در داخل تیم به من بگوید تا برای جدایی توافق کنم اما من گفتم هر زمان دوست داشتید مرا برکنار کنید و من برای جدایی از تیم توافق نمی‌کنم.

تقی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا در اتفاقات جلسه تمرینی شب قبل از بازی با فولادزرند ایرانیان درگیری فیزیکی بین او و اعضای باشگاه مس‌سونگون ورزقان رخ داده است یا خیر؟ گفت: من به سمت پارکینگ ورزشگاه می‌رفتم که دو تن از اعضای باشگاه مس‌سونگون ورزقان که یکی از آن‌ها سرپرست تیم بود، به من حمله کردند و درگیری فیزیکی رخ داد.

او ادامه داد: مشخص بود که کاملاً برنامه‌ریزی شده بود. حتی جو را در سکوها هم آماده کرده بودند اما خدا همیشه بالای سر من است و بازی خوبی انجام دادیم و شش گل زدیم و تیم درحال نائب قهرمانی بود که مرا بیرون گذاشتند و دوست عزیزمان که سرمربی است به عنوان مربی دوم روی نیمکت مس‌سونگون حضور پیدا کرده است.

سرمربی سابق مس‌سونگون ورزقان اضافه کرد: درگیری فیزیکی که خدمتتان عرض کردم روز پنج‌شنبه ۲۱ دی‌ماه اتفاق افتاد و دوستان در باشگاه مس‌سونگون خیلی سریع جلسه کمیته انضباطی تشکیل دادند و روز یکشنبه ۲۳ دی‌ماه حکمی علیه من صادر کردند که این سرعت عمل در نوع خود جالب است.

حمید بی‌غم، سرمربی تیم فوتسال مس‌سونگون ورزقان،‌ ۱۵ اسفند ماه سال جاری، درباره صحبت های تقی‌پور مبنی بر اینکه او به عنوان مربی دوم روی نیمکت مسی‌ها حضور دارد، به ایسنا گفت: ایشان هر صحبتی کرده خودش می‌داند. بنده به عنوان سرمربی آمدم و کارتم به عنوان سرمربی صادر شد. من به مردم آذربایجان بدهکارم. من اگه حمید بی غم شدم، به خاطر تیم مس‌سونگون و آذربایجان بوده است، این را بدون اغراق می‌گویم. هر جایی بتوانم کمک کنم کمک می‌کنم. چه به عنوان سرمربی چه به عنوان مربی دوم.

سرمربی مس‌سونگون ورزقان در پاسخ به این پرسش که آیا گیتی‌پسند در این فصل خیلی قوی بود یا مس سونگون نسبت به سال گذشته ضعیف شده که نتوانست قهرمانی را تکرار کند؟ گفت: خب مس که ضعیف نشده و این موضوع دو دلیل دارد. اولاً گیتی پسند قرعه خیلی خوبی داشت و دلیل دوم اینکه مجموعه گیتی پسند عزمش را جذب کرد و تیم بی‌حاشیه‌ای درست کردند؛ بدون حاشیه بودن گیتی پسند باعث قهرمانی‌اش شد. گیتی پسند بی‌حاشیه بود و مس یکسری حواشی شد.

همه این موارد در شرایطی رخ داده که یاسر نجف‌زاده اولین سال مدیریت خود در باشگاه مس‌سونگون را سپری می‌کند. او درباره قهرمانی تیم فوتسال مس وعده‌ای قاطعانه داده بود اما این قول هیچ‌گاه عملی نشد.

یاسر نجف‌زاده، ۲۲ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا تیم فوتسال مس‌سونگون ورزقان با وجود واگذاری نتیجه به رقیب سنتی‌اش گیتی‌پسند اصفهان در دور رفت و فاصله از صدر جدول، قادر به دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ‌برتر خواهد بود یا خیر؟ گفت: حتماً قهرمان می‌شویم. ما به ساحل ثبات می‌رسیم و ستاره ششم را برای مس‌سونگون به ارمغان خواهیم آورد.

اما مس‌سونگون نه به ساحل آرامش رسید و نه به ساحل ثبات؛ سونگونی‌ها با عملکردی غیرقابل دفاع، ستاره ششم را تقدیم رقیب دیرینه کردند و با اختلافی فاحش نسبت به قهرمان و ۴ امتیاز اختلاف با تیم سوم به عنوان نائب قهرمان شناخته شدند.

ایسنا

کد خبر 702


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید