قبل از خبر
زمان انتشار : 1402/12/18 20:30 | کد خبر : 697
پس از بازی با تراکتور و در جمع خبرنگاران

نویدکیا: خمس سطح تراکتور را بالا برده است

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: خمس یکی از بهترین مربیانی است که وارد فوتبال ایران شده و سطح تراکتور را بالا برده است.

فوتبال,لیگ برتر,مس رفسنجان,تراکتور,محرم نویدکیا,

به گزارش ورزش آذربایجان، به نقل از ایسنا، دو تیم مس رفسنجان و تراکتور در جریان هفته نوزدهم لیگ‌ برتر فوتبال از ساعت ۱۵:۴۵ دیروز (جمعه) با قضاوت محمدرضا تارخ در ورزشگاه شهدای مس به دیدار هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر یک به اتمام رسید.

محرم نویدکیا در نشست خبری بعد از بازی اظهار کرد: از همه هواداران‌مان تشکر می‌کنم که امروز واقعا سنگ تمام گذاشتند. امیدوارم که این کار را ادامه دهند، می‌دانم شاید خیلی‌های‌شان طرفدار تیم‌های پایتخت باشند اما این تیم شهرشان است و باید بیش‌تر و بیش‌تر بیایند و از اسم شهرشان و تیم‌شان دفاع کنند که روز به روز این تیم به سمت جلو حرکت کند.

او ادامه داد: کیفیت تراکتور خیلی بهتر از ما بود. ما ریکاوری خوبی نداشتیم و بحث‌های حاشیه‌ای برای ما پیش آمد ولی بچه‌ها با تمام وجودشان زحمت کشیدند. تراکتور کیفیت فوق‌العاده بهتری نسبت به ما داشت و موقعیت‌های بیش‌تری داشتند و فضاهای زیادی را از ما گرفتند. از لحاظ بازی‌سازی از عقب زمین فوق‌العاده خوب بودند و سعی کردند بازی روبه جلویی انجام دهند.

سرمربی مس رفسنجان افزود: این را صادقانه می‌گویم من دفعه اولم بود که سرمربی تراکتور را می‌دیدم اما از سال قبل به این تیم آمدند یکی از بهترین مربیانی هستند که به فوتبال ما آمدند. به نظر من کیفیت تراکتور را خیلی بالا آوردند. بازی‌های سخت و رقیب‌های رودررو را باخته است اما کیفیت این تیم با سایر تیم‌های ایران متفاوت است. به عنوان یک همکار به او خسته نباشید می‌گویم. تیم فوق‌العاده خوبی داشت و تراکتور کیفیت بی‌نظیر نسبت به سایر تیم های ایران دارد و امیدوارم در ادامه کارشان هم موفق باشند.

وی ادامه داد: تراکتور خیلی بهتر از ما بازی کرد و این واقعیت فوتبال است. اما در نهایت در دقایق آخر سعی کردیم یک ریسک بزرگ انجام دهیم و سه چهار جوان را وارد زمین کردیم و سعی کردیم شانس‌های آخرمان را افزایش دهیم و خوشبختانه به گل رسیدیم.

نویدکیا گفت: به تیمم حس خوبی دارم. تیم ما به این خودباوری رسیده که نباید به هیچ تیمی ببازد. حس خیلی خوبی است و باید این را تقویت کنیم. اما با همان نسبت که نباید ببازیم باید موقعیت‌سازی کنیم و برد بیاوریم‌. در فوتبال روز دنیا تیم‌هایی که مساوی‌های پشت سر هم می‌کنند نمی‌توانند تیم‌های بزرگی باشند. من درکشان (بازیکنان) می‌کنم در ۶ ماهه اخیر مشکلات زیادی داشتند ولی باید واقع بینانه به فوتبال نگاه کنیم و باید بتوانیم موقعیت‌سازی کنیم و بازی‌های‌مان را حتی ببریم. ولی در هر صورت واقعا به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم که تلاش خیلی زیادی داشتند و به جوانان‌مان هم تبریک می‌گوییم که به خوبی خودشان را به تیم اضافه می‌کنند و می‌بینید که یک-دو جوان می‌آید و روند بازی را عوض می‌کند و باید همین طور ادامه دهند که فوتبالیست‌های خیلی بزرگ تبدیل شوند.

او درباره گلزنی محمد اکبری‌نژاد گفت: او فوتبالیست خیلی باکیفیتی است. من از روزی که آمدم حس خیلی خوبی به این بازیکن داشتم و مطمئنم روزی فوتبالیست خیلی بزرگی خواهد شد. ۴-۵ بازی که سرمربی تیم بودم به او بازی دادم ولو ۵ دقیقه. فقط می‌خواهم این انرژی را به او بدهم که فوتبالیست خیلی خوبی است. باید قدر خودش را بداند و اعتماد به نفسش بیش‌تر شود. بعضی از این جوانان که از شهرستان های کوچک می‌آیند فکر می‌کنند فلان بازیکن تیم ملی چه شاهکاری انجام می‌دهد که این‌ها نمی‌توانند. ولی خب کم کم به آن اعتماد به نفس می‌رسند که هر کدام می‌توانند روزی یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایران شوند و کیفیت‌شان را هم دارند من معتقدم این که صرفا بازیکن این شهر است دلیل نمی‌شود که حتما بازی کند، بازیکنی باید بازی کند که کیفیت مناسبی داشته باشد. از تیم‌های پایه باید سالی یک یا دو بازیکن بالا بیاید و سرمربی باید این فرصت را بدهد که بازی کنند که کیفیت خودشان را نشان دهند. اگر من ۸ بازیکن دعوت کنم و پُز اش را بدهم ولی به آن‌ها بازی ندهم فایده ندارد.

درباره داوری و صحنه آخر که در محوطه جریمه رخ داد به نظرتان نظر داور درست بود؟ او در پاسخ به این سوال گفت: من ندیدم و اعتقادی به بحث‌های داوری ندارم و درموردش حرف نمیزنم. کارشناسان می‌گویند آیا داور اشتباه کرده یا نه. من خیلی علاقه‌ای به صحبت کردن درباره داوران ندارم. آن‌ها کار خودشان را انجام دهند و ما هم کار خودمان را انجام می‌دهیم.

هتل محل اقامت مس رفسنجان مطالباتش را درخواست کرده آیا این باعث تضعیف روحیه تیم نمی‌شود؟ نویدکیا در پاسخ به این پرسش اظهار کرد: من با مسئولان باشگاه صحبت کردم، یک جاهایی باشگاه حق دارد و یک جاهایی ما حق داریم. ما شرایط اقتصادی خوبی نداریم و این یک واقعیت است و نمی‌توانیم همه این‌ها را گردن هتل بیاندازیم. صحبت‌های خیلی خوبی شد آن‌ها هم یک ارگان خصوصی هستند و باید بتوانند حق و حقوق خودشان را بدهند ما نمی‌توانیم هر هفته آنجا برویم و پولش را ندهیم. من اینجا که می‌نشینم نباید یک طرفه صحبت کنم و باید منصفانه در مورد مسائل حاشیه‌ای صحبت کنم. یک سوء تفاهم دوطرفه است که امیدوارم در طی چند روز آتی حل شود و قطعا هم حل خواهد شد.

او ادامه داد: ما همین جا در رفسنجان به آن هتل می‌رویم و برای آینده قطعا هیچ مشکلی نخواهیم داشتم. ولی خب باید به آن‌ها حق دهیم و باید شرایط اقتصادی‌مان را مقداری درست کنیم که بتوانیم حق و حقوق آن‌ها را هم بپردازیم. می‌خواهم از مدیرعامل شرکت مس هم تشکر کنم که این چند روز تلاش کردند درصدی از قرارداد بازیکنان پرداخت شود. امیدوارم این کار را ادامه دهند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تمرینات مس رفسنجان به رفسنجان خواهد آمد یا نه؟ گفت: من یک بار در این باره حرف زدم و تکرار است. ولی خب حالا که سوال سد می‌گویم، ما باید این واقعیت را قبول کنیم که اگر بخواهیم تیم را کلا در رفسنجان نگه داریم ممکن است خیلی از این بازیکنان باکیفیتی که داریم و در آینده شاید داشته باشیم به خاطر عدم زندگی در تهران به تیم اضافه نشوند و این به سیاست باشگاه برمی‌گردد. اگر یک همچین چیزی را که برای جنگ برای بقا در لیگ برتر را دوست دارند سیاست را تغییر می‌دهند و این به سیاست باشگاه، شرکت و آدم‌های بزرگ شهرستان برمی‌گردد.

آیا در جریان حواشی اخیر شما استفعا دادید؟ نویدکیا در واکنش به این سوال گفت: اصلا بحث استعفا نبود. ما موقع عقد قرارداد برای حق و حقوق بازیکنان به یک زمان توافق کردیم‌. من در یک ماه گذشته که اینجا بودم، هیچ کس درمورد مسائل مالی کوچک ترین صحبت را نکرد و همه تلاش‌شان را کردند و سر موعد که شد من از باشگاه خواستم که تا آنجا که می‌شود به تیم کمک کنند، اگر نه من نمی‌توانم به آن‌ها کمک کنم. چون باشگاه نباید من را جلوی بازیکنان قرار دهد. من درک می‌کنم در فوتبال این طور نیست که همیشه باشگاه‌ها پول داشته باشند، اصلا ایرادی ندارد و باید کنار آمد.

سرمربی مس رفسنجان گفت: اما این که ۵ ماه بازیکنی دریافتی نداشته باشد این برای تیمی مثل ما که می‌خواهیم یک تیم بزرگ باشیم خیلی خوب نیست به خاطر همین باید انضباط مالی داشته باشیم و شخصیت‌مان خوب باشد. ما نباید بهانه‌ای دست کسی دهیم، حتی بازیکن و حتی من مربی باید قوی باشیم و با برنامه‌ریزی درست پیش برویم که به مشکلات این‌چنینی نخوریم. مشکلات خیلی زیادی داریم و مدیرعامل خیلی تلاش می‌کند و امیدوارم یک تبادل نظری بین مدیرعامل و رئیس شرکت مس انجام شود که بتوانند این مشکلات را آرام آرام مرتفع کنند.

نویدکیا در پاسخ به این سوال که آیا حواشی اخیر نتیجه امروز تاثیر داشت؟ بیان کرد: من نمی‌خواهم بهانه بیاورم. اگر می‌خواستم بهانه بیاورم ۱۰۰ تا چیز بود. این‌ها اتفاقاتی است که افتاده ولی من دنبال این بهانه‌ها نیستم. تیم من امروز از لحاظ فنی پایین‌تر از تراکتور بود ولی همین که تا لحظه آخر تلاش کردند برای من کافی است و در آینده می‌توانیم خیلی بهتر پیش برویم.

کد خبر 697


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید