قبل از خبر
زمان انتشار : 1402/12/16 20:30 | کد خبر : 692
به بهانه بازی امروز قره‌باغ با بایر لورکوزن

انگیزه ما از نام تیم نشات می‌گیرد

سرمربی تیم فوتبال قره باغ آذربایجان گفت که اسم این تیم بزرگترین انگیزه برای بازیکنان و هواداران است.

فوتبال,لیگ اروپا,قره باغ,بار بورکوزن,قربان قربان‌اف,

به گزارش ورزش آذربایجان، قربان قربان‌اف، سرمربی تیم فوتبال قره باغ آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو گفت که اسم این تیم بزرگترین انگیزه برای بازیکنان و هواداران است.

قربان‌اف طی 16 سال گذشته مربی‌گری تیم فوتبال قره‌ باغ را برعهده داشته و با این تیم به موفقیت‌های زیادی دست یافته است. قره باغ در آخرین موفقیت خود با گذشتن از سد تیم برگای پرتغال به مرحله یک هشتم نهایی لیگ فوتبال اروپا صعود کرد و در این مرحله باید به مصاف رقیب خود بایر لورکوزن از آلمان برود.

قربان قربان‌اف با بیان اینکه هنگام برعهده گرفتن مربی‌گری تیم قره باغ، عبدالباری گوزل رئیس وقت باشگاه به او گفته که "به حیدر علی‌اف قول داده‌ام این تیم را در سطح اروپا مطرح کنم"، اظهار داشت: این مساله برای من به عنوان یک آذربایجانی انگیزه زیادی ایجاد کرد و بزرگترین انگیزه من برای موفقیت با قره باغ شد. در سال اول مربی گری نیز موفق به کسب جام حذفی آذربایجان شدیم و به مرحله پلی آف جام یوفا راه یافتیم که در آن دوره موفقیت بزرگی به شمار می‌رفت.

او با تاکید براینکه نام قره باغ برای آذربایجانی‌ها اهمیت زیادی دارد، افزود: همکاری نزدیکی با دولت به منظور مطرح کردن نام قره باغ انجام دادیم و خدا را شکر که در این راه نیز موفق بوده ایم.

قربان‌اف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اهمیت نام قره باغ را به بازیکنان خارجی این تیم نیز گوشزد می‌کند، ادامه داد: بازی یک چهارم نهایی جام آذربایجان را در شهر خانکندی که رژیم اشغالگر آن را به عنوان پایتخت انتخاب کرده بود برگزار کردیم. روز بزرگی بود و رئیس جمهور علی‌اف و همسرش نیز از نزدیک بازی را تماشا کردند. فرزندان شهدا نیز آنجا بودند و بازی به یک روز فراموش نشدی برای آنها تبدیل شد.

گفتنی است تیم فوتبال قره‌باغ آذربایجان قرار است در چارچوب دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ فوتبال اروپا،  امروز (17 اسفند) از ساعت 21:15 به وقت تهران میزبان تیم بایر لورکوزن آلمان باشد.

باکو / آنادولو

کد خبر 692


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید