قبل از خبر
زمان انتشار : 1402/09/14 20:30 | کد خبر : 384
پس از هشت سال، یک مربی در تراکتور یک ساله شد

طلسم هشت ساله تراکتور امروز شکست

یک سال پیش در چنین روزی پاکو خمس به عنوان سرمربی تراکتور معرفی شد.

فوتبال,تراکتور,لیگ برتر,زنوزی,پاکو خمز,خمس,

به گزارش ورزش آذربایجان، پاکو خمس در حالی به عنوان سرمربی تراکتور منصوب شد که با سابقه درخشان حضور در لالیگا، یک انتخاب هیجان‌انگیز برای نیمکت سرخپوشان تبریزی محسوب می‌شد. او به سرعت توانست تراکتور را متحول کند و این تیم را از جایگاه هفتم به چهارم بُرد تا باتوجه به قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم کسب کند که این برای اولین بار در دوران مالکیت جدید باشگاه تراکتور اتفاق می‌افتاد.

نتایج مثبت تراکتور با نمایش تهاجمی و متفاوت تیم خمس همراه شد تا این سرمربی به سرعت محبوبیت ویژه نزد سکوهای تی تی کسب کند و به مرد اول استادیوم یادگارامام تبدیل شود. در این بین شایعاتی در خصوص حضور او روی نیمکت تیم‌ملی هم وجود داشت و همین موضوع باعث شد تا محمدرضا زنوزی برگه تمدید قرارداد سه ساله را روی میز خمس بگذارد و او را تا 1404 در تیمش ماندنی کند.

حالا نکته جالب این است که باوجود گذشت یک سال از زمان انتصاب پاکو خمس، او همچنان سرمربی تراکتور مانده تا باسابقه‌ترین سرمربی دوران محمدرضا زنوزی لقب بگیرد و ثبات را به تراکتوری‌ها هدیه دهد. آخرین بار که نیمکت تراکتور حداقل برای یک سال ثبات داشت، مربوط به اواسط لیگ پانزدهم تا پایان لیگ شانزدهم می‌شود که امیر قلعه‌نویی سرمربی این تیم ماند.

پس از آن یحیی گل‌محمدی، مجتبی حسینی (موقت)، ارطغرل ساغلام (دو بار)، جان توشاک، محمد تقوی، ژرژ لیکنز، مصطفی دنیزلی، احد شیخ‌لاری (موقت)، ساکت الهامی، علیرضا منصوریان، مسعود شجاعی (موقت)، رسول خطیبی، فیروز کریمی (دو بار)، فراز کمالوند، زوونیمیر سولدو و قربان بردیف روی نیمکت تراکتور نشستند و حالا نوبت به پاکو خمس رسیده است.

پاکو خمس در این یک سال 33 بار روی نیمکت تراکتور نشسته و 18 برد را به دست آورده تا با نرخ پیروزی 58.5% بهترین بخش از کارنامه خود را در تبریز رقم بزند.

 

کد خبر 384


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید